Chiang Mai dag 4 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Chiang Mai dag 4 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Chiang Mai dag 4

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

22 Juli 2013 | Thailand, Ban Nong Thale

15 juli, na een heerlijk fruitig ontbijt, je proeft hier fruitsoorten waar je het bestaan nog niet van wist, zijn we naar het centrum gebracht met een busje. Daar hebben we ieder een scooter gehuurd. Na uitleg te hebben gekregen, is inmiddels al weer heel wat jaartjes geleden dat wij brommer hebben gereden, reden we voorzichtig aan. Nou dat werd snel vlot, want het is in een stad met 1.2 miljoen inwoners gaan met die......scooter. Links rijden!!!! Nou moet ik er nog even iets bij vertellen, het centrum van Chiang Mai is een groot vierkant, met daarbinnenin een aantal wegen met veel eenrichtingsverkeer. Kom daar maar eens uit. Je kunt je dan ook voorstellen dat wij dat vierkant verschillende keren hebben gereden voordat wij wisten waar we er ergens uit konden.
Eerst maar eens tanken en op weg naar de top van de berg, naar de tempel de Doi Suthep. 16 km gelegen vanuit Chiang Mai stad. Na lang zoeken reden we de goede kant op. Richting geven is makkelijk, maar uitzetten was voor Henk lastig. Hoef ik in de auto toch ook niet? Nou dat leverde mij wat stress momenten op, zie ik dat groene dopje ( helm ) voor mij rijden, hele file achter Henk aan,knipperlicht bleef maar branden en hij sloeg nergens af. Uiteindelijk zijn we de berg opgegaan, dat was gaaf. Het leverde een prachtig uitzicht op de stad. Boven op de top de tempel bezocht. Terug naar beneden ging het mij te hard. Veel remmen dus. Nog heerlijk wat rondgereden. Terrasje genomen in een buitenwijkje. En weer gaan met die.....scooter. henk wel, ik moest nog starten. opeens lag ik onder de scooter. een man kwam mij gelijk helpen. Het leverde mij een paar blauwe plekken en een pijnlijke arm op en een hele hoop adrenaline. toen kwam dat groene dopje, met op de achterkant geschreven Smile de hoek om. waarbenjijnu? en daar ging ik weer, o, ja, links. Je ziet hier de mango s aan de bomen groeien. Het was tijd om terug te gaan. Maar waar moeten we ook alweer naar toe? En ineens was er weer een stortbui. Schuilen in een garage, de monteur bracht mij een krukje, onder het afdak druppelde het ook behoorlijk. De regenjassen toch maar aangedaan, moet je hier eigenlijk wel vaak bij je hebben, te vaak. Scooter terug gebracht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Nong Thale

Rondreis door Thailand

Wederom een mooie reis naar het verre oosten!

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2013

Krabi dag 7

26 Juli 2013

Krabi dag 6

25 Juli 2013

Krabi dag 5

24 Juli 2013

Krabi dag 4

24 Juli 2013

Krabi dag 3
Henk & Annet

Hoi allemaal! Via deze website kunnen jullie ons volgens tijdens al onze mooie vakantie! Groetjes Henk & Annet

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 9753

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Rondreis door Maleisie

07 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Rondreis door Thailand

05 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Sumatra, Java & Bali

Landen bezocht: