Krabi dag 5 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Krabi dag 5 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Krabi dag 5

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

25 Juli 2013 | Thailand, Ban Nong Thale

Het is hier nu bijna 22.00. Ik zit hier met een big smile op mijn gezicht. Ik kan weer terugkijken naar een mooie dag, waarin we ook lieve mensen uit Engeland hebben ontmoet.
Vanmorgen om 7.00 werd ik voor het eerst door de wekker gewekt. Het eerste wat ik heb gedaan, was de gordijnen open maken om te kijken naar het weer. Het was nu al een stralende dag. Na een douche, fruitig ontbijt met heerlijke verse ananas en watermeloen werden om half 9 opgehaald met een mini Van. De gids verwelkomde ons en wij mochten instappen om een James Bond eiland trip te maken.
Omdat wij als eersten werden opgehaald, gingen we nog andere mensen ophalen en in totaal was de bus gevuld met 11 toeristen.
Na 45 minuten rijden, kregen we een stop van 15 minuten. Tijd om te plassen, lekker kopje koffie drinken en alvast de eerste foto's maken. Uiteindelijk heb ik er de hele dag doorgenomen weer ruim 200 gemaakt. Tijd om een externe harde schijf te kopen. De Thaise mensen houden hier ontzettend van vogeltjes. Overal zie je buiten, jawel buiten, kooitjes hangen. Zelfs onze vogelman weet niet wat erin zit. Na de stop door naar Phang Nga Bay. Daar kwamen er nog 2 andere busjes bij. Vanaf hier bestond de groep uit 34 personen met verschillende nationaliteiten. Vrijwel geen Nederlanders. Ook wel eens fijn. We stapten deze keer vanaf de pier in, dus geen natte kleren. De tocht voer langs de mangroven en rotsen. Ik heb vandaag weer vele kippenvel momenten mogen beleven. Wat een natuur. Zo mooi. Vandaar natuurlijk ook die 200 foto's. Na een prachtige tocht van anderhalf uur, kwamen wij aan bij het James Bond eiland. De gids moesten we goed in de gaten houden had hij ons vertelt, zo moesten we ook de driver goed herkennen ( tuurlijk bij terugkomst. De driver heette mister Doen. Die naam vergeet je niet snel, net zoals mister Koei. En niet te vergeten onze lieve mister Kong. De gids had alles goed georganiseerd. Hij was duidelijk en vertelde of liet zien hoe veel tijd je kreeg voordat we weer verder gingen. Op het eiland was het gigantisch druk, nu kon je nog enigszins lopen, maar als het hier hoogseizoen is blijkt dat vrijwel niet mogelijk te zijn.
Het James Bond eiland heeft zijn naam te danken aan de film The man with the Golden gun. Even goochelen en je ziet er een stukje van. Het was wederom schitterend. Terug naar onze longtailer en samen door naar Lot Cave. Weer een wereldwonder. Wat een grotten, met de boot voeren wij er langs. Je kon hier ook canoeen. Na ongeveer 3 kwartier door naar Koh Panyee. Dit is een drijvend Moslim dorp. Hier wonen 1500 mensen. Zelfs de kinderen gaan hier naar school. Ik als juf heb er natuurlijk de nodige plaatjes gemaakt. Hier kregen wij bij aankomst een lunch. Als je kijkt hoeveel mensen daar aankomen en het contrast waar de restaurantjes zich bevinden en hoe de mensen daar leven is zo groot. De lunch is niet zoals bij ons een broodmaaltijd, nee we kregen per tafel rijst, kip met groenten, schaal gemengde groenten, stukjes gebakken vis, vissoep, kippenpoten en verse ananas. Het was natuurlijk smullen geblazen. Nadien even tijd om rond te lopen. Ik wilde natuurlijk naar het dorp toe. Tussen de stalletjes met souvenirs door naar het dorp. Daar kwamen we uit bij een school. Kinderen zaten in de klas, foto, buiten aan het spelen, foto, kinderen waren spullen aan het verkopen. Tuurlijk even wat gekocht. Het was een grote armoede, mensen lagen er op de grond in hun hutje te slapen. Wederom besef je dat wij het zo goed hebben en wederom besef ik me wel degelijk dit alles pikken ze nooit meer van ons af. Wat hebben wij in de afgelopen weken veel gezien. Om 13.45 was het weer tijd om te verzamelen bij de boot. Terug door die prachtige natuur naar de bus. Zoeken naar mister Doen en verder door naar de Monkey Cave oftewel Suwankhuha Temple. In een grot, waar apen liepen, lag een grote gouden Boeddha. Ik heb het gefilmd, gefotografeerd en opgeslagen op mijn eigen harde schijf. Wat een prachtige tempel gebouwd in een grot. Je kon er zelfs naar boven lopen, waar ook nog een klein tempeltje was gemaakt. Verder door voer een trap ons verder de tempel in. Verder doorgereden naar een waterval. Heerlijk genoten van de geluiden die de waterval met zich meebrengt. We zaten met z'n tweetjes aan het begin van de waterval te genieten. Door het geluid van de waterval, en dat is hard kan ik je zeggen, hoor je de krekels er doorheen. Om 16.00 begonnen we aan de terugreis. 17.45 thuis. Heerlijk kopje koffie gedronken op ons balkon, douchen en tijd om weer heerlijk te eten bij Aree Ba Ba.

• 25 Juli 2013 - 17:59

Rob:

Oké, we zijn om! Volgend jaar Thailand!

• 25 Juli 2013 - 18:04

Pleun:

Wat een mooi verhaal weer zoals ik hier boven lees volgend jaar ga ik t ook meemaken