Krabi dag 7 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Krabi dag 7 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Krabi dag 7

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

27 Juli 2013 | Thailand, Ban Nong Thale

Vanmorgen hebben we uitgeslapen, het was net 8 uur geweest. De zon stond al hoog aan de hemel. Vandaag weer lekker aan het strand geweest. We konden nu wat langer blijven liggen, want de vloed kwam later dan gisteren. Het is niet druk aan het strand, de grootste drukte komt van allerlei Loekie Loekies. Zelfs met allerlei etenswaren, springrolls, maïskolven, bami, berlinerbollen, puddingbroodjes, speelgoed, zonnebrillen, handdoeken en nog meer. Dus je snapt wel dat je enkele keren op een ochtend, no thans you moeten zeggen. Henk heeft op het strand weer een aflevering van National Geografics in full HD mogen bekijken. Op het strand lag een klein dood visje, een krab probeerde dat visje te pakken en mee te nemen onder het zand. En dat zo een aantal keren. Totdat er iemand boven op het visje stond, aan de zool bleef plakken en het visje een stukje verder terecht kwam. De krab was de van de wap. Onze dierenvriend stond op, pakte het visje en legde het bij de krab neer. De krab probeerde het wederom. Na een lekkere lunch op het strand weer richting hotel gegaan en hebben daar nog wat gelegen. Het zeewater is warmer dan het water in zwembad. Balkonnetje met koffie ( wat ben ik toch blij met mijn waterkokertje en de nespresso sticks. Tijd om te douchen, daar sta je dan, geen water, dus wachten op water om te douchen. Daarna door naar Aree Ba Ba om te eten. De tas met de 3 broeken meegenomen voor het meisje van de bediening. Wij gaven haar de tas, ze pakte alles uit en ze was er erg blij mee. Toen liep ze weg en kwam terug met een tasje met daarin een cadeautje voor mij. Ik gaf aan dat dat absoluut niet nodig was ik voelde me bezwaard dat ik gisteren had gezegd dat ik iets voor haar had als ze het wilde. Nee het was goed zei ze en ik moest het open maken. Er zat in de vorm van een hartje een spiegel in, bekleed met allerlei schelpen. Deze spiegel krijgt een mooi plekje in mijn klas. Toen ik haar dat vertelde, straalde ze nog meer en vertelde het de anderen. Ik gaf ook aan dat ik het verhaal achter de spiegel aan mijn klas zal vertellen. Na het eten kreeg ik een toetje van ze, kleefrijst gezoet met cocosmelk en mango, als complimenten van het huis.
Met de eigenaresse kregen we een goed gesprek over de kleine dingen in het leven. Zij vroeg ons om iets in het gastenboek te schrijven en hoopte ons nogmaals in de bergen te ontmoeten bij ao nang waar ze over een aantal jaren een nieuwe zaak gaat openen. Hoe bijzonder is dit.
Morgen om 17.00 hier, 12.00 Nederlandse tijd, worden wij door een taxi opgehaald, wij vliegen om 19.40 naar Bangkok, 4 uur later vliegen wij door naar Caïro. 5 uur wachten en dan door naar Amsterdam. Daar landen wij dan om 15.00 Nederlandse tijd. Pakken de trein naar Eindhoven waar we worden opgehaald.
Het wordt een hele lange terugreis, maar ook daar maken we er iets moois van, bij iedere vlucht krijgen we eten en drinken, kunnen filmpje kijken, muziekje luisteren, boek lezen en slapen.

  • 28 Juli 2013 - 00:20

    Thijs:

    Lieve vakantiegangers,
    Ik en Caroline hebben jullie verslagen met erg veel interesse gevolgd. Het is en blijft een apart land met zijn(haar) eigen gebruiken en niet te vergeten eigen weersomstandigheden.
    Kom weer gezond thuis en nog een dikke knuffel voor jullie allebei.

    Liefs......Thijs en Caroline

  • 28 Juli 2013 - 10:42

    Mam:

    goeiemorgen

    wat een mooi verhaal weer,
    een fijne reis en tot morgen.
    gr mamxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Nong Thale

Rondreis door Thailand

Wederom een mooie reis naar het verre oosten!

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2013

Krabi dag 7

26 Juli 2013

Krabi dag 6

25 Juli 2013

Krabi dag 5

24 Juli 2013

Krabi dag 4

24 Juli 2013

Krabi dag 3
Henk & Annet

Hoi allemaal! Via deze website kunnen jullie ons volgens tijdens al onze mooie vakantie! Groetjes Henk & Annet

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 1281
Totaal aantal bezoekers 9794

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Rondreis door Maleisie

07 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Rondreis door Thailand

05 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Sumatra, Java & Bali

Landen bezocht: