Krabi dag 1 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Krabi dag 1 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Krabi dag 1

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

24 Juli 2013 | Thailand, Ban Nong Thale

De hele nacht heeft het ontzettend hard geregend. Het blijft een vreemde gewaarwording dat je de regen al van verre hoort aankomen. Om half 7 liep de wekker af. Inpakken en wegwezen. Van onze hut tot aan het restaurantje was nog geen 500 meter lopen, maar mama Noi had de avond van te voren nadrukkelijk gezegd dat haar man ons met de truck om 7.50 op zou komen halen, zodat wij de koffers niet hoefden te sjouwen. Mama Noi kwam al naar ons toe gelopen, met een rieten paraplu hoedje op. Haar dochter kwam ons met de auto halen. Ze stelde het zeer op prijs dat wij niet onder de paraplu zouden lopen, maar gewoon instappen. Zo gezegd zo gedaan om vervolgens 30 seconden later weer uit te stappen. De mini van zou ons zo op komen halen om ons naar het busstation in Krabi te brengen. Mama Noi vroeg ons nog om een maand te blijven, zo konden wij haar Engels leren. Met het busje andere mensen opgehaald, koffers op het dak, zonder zeil, dus nadat we ze hadden geopend was niet alles meer droog. So what! Onderweg bleef het maar regenen. 1 maal een stop gemaakt bij een restaurantje hier zaten de lokale bewoners al aan de rijst met toe behoren, je kan dan wel zeggen dat ze al een stevig ontbijt achter de kiezen hebben, ik moet er niet aan denken. Alleen die geuren al die je hier overal ruikt. Om 10.45 waren we in Krabi. Nadat het busje was gestopt, kwam er al gelijk iemand naar binnen om te vragen waar iedereen naar toe gaat. Ao Nang beach zeiden wij. Wij kregen een blauwe sticker opgeplakt met ao nang erop geschreven. Betalen en een klein uurtje wachten voordat we verder konden. Je kon er van alles boeken, bus, taxi, hotel, boot en zelfs vliegtickets. Hoe makkelijk is het om in Thailand te reizen. Je hoeft je hier echt niet druk te maken hoe je ergens komt. Wel is het belangrijk om af te dingen. Leuk! En zo gingen we met verschillende blauwe stickers opgeplakt met een busje op weg naar de hotels. Na een klein half uurtje rijden, kwamen we in een drukkere winkelstraat aan en werd er geroepen Somkiet Buri Resort. Wij keken elkaar verbaasd aan, mm, wij, hier? Een klein stukje moesten we van de drukkere weg lopen naar ons hotel. En daar lag het, verscholen in het groen. Ontvangst met een welkomstdrankje, vers fruit op de kamer en water. Het regenen was inmiddels opgehouden. Het waaide er behoorlijk van. Maar de kamer met groot balkon maakte alles goed. Koffers uitpakken, ons huisje gezellig inrichten, kopje koffie op balkon en even relaxen. S middags naar het strand gegaan en daar met veel wind op een terras gezeten. De bananen Shakes en het Chang bier smaakten ons goed. S avonds mail Birgit en Mike. Morgenvroeg koffie drinken?