Khao Sok dag 3 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Khao Sok dag 3 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Khao Sok dag 3

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

24 Juli 2013 | Thailand, Ban Nong Thale

20 juli. Vandaag gaan we een olifantentocht maken in de jungle. Het is net zoals gisteren mazzel hebben met het weer. Prima temperatuur en droog. Om 9 uur zijn we met Kong op pad gegaan. We werden weer in de pick up truck gezet en gingen over het hobbelige pad onze weg voortzetten naar de olifanten. Van te voren was ons al vertelt, dat de tijd die je op een olifant doorbrengt, niet kan worden aangegeven. De olifant bepaalt het tempo. Strak plan. Geen hamertjes die gebruikt worden bij de olifanten om ze vooruit te krijgen. In Indonesië hebben we dat wel meegemaakt. Olifanten beschouwen ze hier ook als heilige dieren. Bij aankomst bleken er dan ook nog geen olifanten te zijn. Wij konden plaats nemen op bamboe stoelen en kregen een schaal fruit voor ons. Wat is dat nou toch weer? Een rode vrucht met schil. Henk begon de vrucht te pellen. Zijn handen waren inmiddels ook rood geworden. Er werd ons voorgedaan wat de bedoeling hiervan was, de vrucht breken en het binnenste opeten. Mmmmmm. Uiteindelijk konden we op de olifanten. We hadden een lieve olifantentemmer, die twee waren een eenheid. Zo mooi om te zien. Van al die regen was er behoorlijk wat rode modder ontstaan. Bedenk maar eens dat het gewicht van een olifant, het geluid van de modder dan rare geluiden kan opleveren. Zo ook de scheten die zo,n beest kan maken. Niet normaal!!!!!!!
De tocht was geweldig. Weer een kippenvelmoment. Het beest nam ook zijn eigen tempo. Hij heeft regelmatig stil gestaan. Dat maakte ons niet uit. Onderweg nog een stop gemaakt bij een waterval. Even afstappen, op naar de waterval, plaatjes schieten en daarna mocht ik in de nek van de olifant zitten. Dat was gaaf, je voelt het ritme van de olifant des te meer. De olifant is erg waakzaam. Ik moest me goed afzetten, leverde later spierpijn op in mijn armen. We hebben hier prachtige foto's en mooie herinneringen aan over gehouden. Later zijn we met Kong nog naar de Monkeys geweest, waterval, viewpoint en terug naar Palmview waar mama Noi voor ons een lunch maakte. Ik koos voor een spicy Thaise salade. En lekker dat dat was. Mama Noi kon er maar niet over uit dat ik al die verse Chili pepers op had gegeten. Ze riep zelfs haar zoon erbij. Heerlijk!
Na de lunch de wandelschoenen aangetrokken en zijn we samen naar het Nationaal park gelopen. Voor 200 bath pp. Mag je daar 24 uur van gebruik maken. Bij binnenkomst schrijf je je naam, hotel, aankomst tijd in. Bij vertrek meld je je dan af, zodat ze precies weten wie er in en uit zijn. Ook deze middag werd een onvergetelijke middag. Die natuur is overweldigend. Watervallen, ongelooflijke hoge en dikke bamboe, geluiden, geuren en kleuren. De paden zijn goed begaanbaar, soms wat glad, flink. Klimmen, dalen en bukken. Opeens zag onze dierenvriend een slang. Maar voordat je zoiets op de foto krijgt? Uren hebben we hier rondgelopen en later bij Koei ( super aardige gids ) hebben we wat gedronken en goed gesprek gehad.
S avonds tuurlijk weer de kookkunsten van mama Noi genoten. Dit is een plek om zeker terug te komen. Met of zonder regen, het maakt niet uit. ( tuurlijk is het fijn als de zon schijnt ).

• 24 Juli 2013 - 07:40

Rob:

Heerlijk! Thaise salade koijjuNOIjum zouden ze in Helmond zeggen ;)... We beleven het hele verhaal mee alsof we er zelf zijn! Dat smaakt dus voor ons naar meer...

• 24 Juli 2013 - 08:19

Irma:

Elke keer weer leuk om te zien dat er 'n "verslag" van jullie reis is.
    Zo kunnen we jullie volgen, en weten we dat alles in orde is.
    Meer dan in orde zo te lezen.