Khao Sok dag 2 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Khao Sok dag 2 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Khao Sok dag 2

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

23 Juli 2013 | Thailand, Ban Nong Thale

19 juli. Brak opgestaan, wat een bed. Maar ja, back to basic. Dan maar eerst eens beginnen met een kopje nescafe. Wat ben ik toch blij met mijn eigen vakantie waterkokertje. Vannacht regende het gigantisch. Je hoort de regen van verre aankomen. Het lijkt wel alsof er een gordijn van regen valt. Verschillende keren liepen er s nachts beesten op het dak. Wij dachten aan apen, maar nadat we hier Kong over hadden gesproken, vertelde hij ons dat het eekhoorns zijn. Vandaag hebben we een dag Laken, Cave en Jungle trip tegoed. Met 5 Duitsers zijn we met een busje om half 9 vertrokken. De tocht duurde anderhalf uur. Tussenstop gemaakt om regenjassen te kopen ( voor het geval dat ) en over de markt gelopen. Wij ergens naar binnen. Het was de afdeling slagerij. Het vlees ligt daar zo op planken ertussen zitten de verkopers. Je ziet hier wat je bij ons niet ziet. Op schalen liggen hier de varkenskoppen je vredig aan te kijken. Je moet er maar van houden. En verder naar het meer. Met de longtailboat gingen we op pad. Wat een brok natuur om ons heen. Overal waar je kijkt zie je uitstekende rotsen uit het water rijzen. Prachtige plaatjes leverde dat op. In een boom zagen we vleermuizen zo groot als kippen. Af en toe van die kleine zwarte aapjes spelen in de bomen. De tocht duurde zeker een uur voordat we bij de drijvende huisjes kwamen. Onbeschrijfelijk, meer kan ik niet zeggen. Dit is voor ons echt genieten. Kippenvelmomenten. Op een drijvend vlot zijn we ook gaan zitten om al dat pracht en praal goed in ons op te nemen. De geuren, kleuren en geluiden. Helaas lukt het mij hier niet om er foto's bij toe te voegen. Misschien later als ik thuis ben. Hier kregen we ook een warme lunch. Verse vis of kip. De vis lag er charmant bij. Het was een vis voor 3 personen. Hij bleef me maar aankijken, maar hij was heerlijk. Met de longtailboat verder gegaan voor de jungle tocht. Het was een glibberige klim. Aan het einde zijn we op een bamboe vlot gestapt, waar we naar een grot werden gebracht. Door de hoge waterstand, regenseizoen, is de grot niet open en mochten wij in een andere grot een stukje van 100 meter naar binnen. Het was een en al kalksteen. Dat zoiets toch kan ontstaan. In 2007 is hier een gids met 7 toeristen verdronken. Toch apart als je dat weet, net zoals je je in Phuket bevindt en terug denkt aan wat de mensen daar tijdens de tsunami hebben meegemaakt. ( wij hebben er niks van terug gezien ). Met de bamboe terug, jungle in en met de boot terug naar een soort van een truck om naar het hotel te gaan. Om 19.00 kwamen wij terugkijkend op een mooie droge dag aan in het hotel om te genieten van de kookkunsten van mama Noi.

• 23 Juli 2013 - 19:22

Rob:

Kan mama Noi niet mee naar Nederland? Kunnen wij ook genieten van haar kookkunsten! ;)