Khao Sok dag 1 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Khao Sok dag 1 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Khao Sok dag 1

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

23 Juli 2013 | Thailand, Ban Nong Thale

Met de taxi zijn we naar het busstation gebracht. Hier hebben we na een dik uur wachten de public bus naar Khao Sok genomen. Het was een tocht van ongeveer 3 uur rijden. De natuur is prachtig op deze route. Onderweg een stop gehad op een lokale markt. Je blijft je verbazen of alles wat je ziet en hygiëne daar hebben ze nog nooit van gehoord. Voor 50 cent heb ik daar een kilo lychees gekocht. Even gebruik gemaakt van het openbaar toilet, een gaat in de grond, vreselijke luchten en bijna nergens hebben ze wc papier. Hier mag je nergens wc papier doorspoelen, dus overal staan manden waar je dat in moet gooien. Ruik je het al, kan je je daar iets bij voorstellen? Om half 1 aangekomen bij de bushalte in Khao Sok. Wederom het afdingspel gespeeld voor vervoer te krijgen naar het hotel Palmview. Iemand wilde ons wel wegbrengen voor het bedrag wat wij ( ik ) er aan uit wilde geven. Achterin een truck werden we gestopt met een zeiltje boven ons hoofd, koffers tussen de benen in de stromende regen. Maar dan heb je ook wat. Je ziet hier echt in de jungle, weinig tot geen wegen en het stond er blank van het water. Het is onvoorstelbaar wat voor geluiden je allemaal wel niet hoort. Bij aankomst stond mama Noi ons al op te wachten met een glas water en een schaal lychees. Met bakken kwam de regen uit de lucht gevallen. Het duurde dan ook een uur voordat we naar ons hotel op palen werden gebracht. 8 huisjes stonden er. Gerund door een warm gezin. Vader, mama Noi, zoon Kong en een dochter. Wij voelden ons er meteen thuis. Zo ontzettend lief. De mensen hier zijn anders dan in Indonesië . Je ligt daar echt midden in de jungle, we hoorden geluiden die je nooit hoort. In eerste instantie dachten wij dat er iemand meer een elektrisch zaagmachine bezig was. Het zijn een soort kevers, die dag en nacht dat geluid maken. De kamer was eenvoudig maar schoon. Bedden opmaken deden ze niet aan, je handdoeken moest je zelf inleveren zodat je s avonds schone handdoeken kon ophalen. Back to basic. Het was GENIETEN. Toen het droog was zijn we erop uit gegaan. Beetje de omgeving bekijken, bomen vol mango's en lychees. We zagen apen rondlopen. De natuur zo mooi, kippenvel momenten. Ze hebben hier ook grote vlinders. De kookkunsten van mama Noi waren voortreffelijk.

• 23 Juli 2013 - 19:18

Rob:

Haha geweldig! Ik zie jullie al zitten in de truck met stromende regen... Weer vele mooie ervaringen rijker! Heet de zoon van mama Noi misschien king met zijn voornaam? Mooie omschrijving back to basic, leuke hè om bij locals over de vloer te komen?! Sawadikap!!!