Chiang Mai dag 1 en 2 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Chiang Mai dag 1 en 2 - Reisverslag uit Ban Nong Thale, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Chiang Mai dag 1 en 2

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

22 Juli 2013 | Thailand, Ban Nong Thale

Eindelijk kan ik inmiddels verslagen gaan schrijven. Ja, verslagen. Steeds te weinig bereik gehad om dit te openen. Het was wel even balen toen ik zag dat het verslag van Chiang Mai niet was opgeslagen. Wij verblijven nu in Krabi. In een prachtig hotel Somkiet Buri genoemd op het overdekt balkon, want het regent hier weer eens. Ondertussen vliegt er een grote vleermuis steeds over ons heen.
Maar goed even terugdenken wat we allemaal in Chiang Mai hebben gedaan. O ja, nu we het toch over regen hebben, dat was ook daar onze eerste kennis making met de stad. Regen. Zo gauw je bij wijze van uit het vliegtuig stapt, staan ze al klaar om je een taxi te bieden. Daar trap ik natuurlijk niet meteen in, eerst onderhandelen. Dat gaat me aardig af. Met de taxi ongeveer een klein half uurtje rijden naar het hotel Lanna Mantra gebracht.
Een klein hotel, mooie kamers met groot balkon en ontzettend aardige mensen. Hier bleven verbleven wij 5 nachten. Het hotel lag 15 minuten van het centrum vandaan, wel aan de rivier en lekker rustig. Nadat we de boel gedeeltelijk hadden uitgepakt, lekker op het balkon hadden gezeten zijn we er op uitgegaan met de fietsen je van het hotel kunt lenen. Het leken wel kinderfietsen. Remmen deden we dan ook met. Onze voeten op de grond, andere werkten toch niet. Dan moet je ook nog eens links fietsen. Het lijkt allemaal zo onnatuurlijk, maar het verkeer is niet agressief hier en het vloeit mooi in elkaar over. Henk moest wel een aantal keren roepen dat ik rechts fietste, maar doe het maar eens. Wij hebben de rustige wegen opgezocht en dan kom je op mooie plekjes. Veel armoede kom je dan ook hier weer tegen. Maar de omgeving is prachtig.
Het eten in het hotel was prima. De volgende morgen met Birgit, Mike en Fenne afgesproken bij de Thapae Gate. Of te wel een gat in de omheinde muur van de stad. Samen hebben we koffie gedronken en hadden voor s avonds afgesproken om te gaan eten. Het Thais eten is lekkerder dan het Indisch eten. Wij zijn de stad gaan verkennen. Bekijken welke trips we zouden gaan doen en s middags hebben we een Tuk Tuk genomen. Henk wilde graag naar de Snake Farm. Onderweg kwamen we Birgit, Mike en Fenne op de scooter tegen. En dat in een stad met 1.2 miljoen inwoners. Hoe is het mogelijk. Aangekomen op de snake farm, was er een show bezig. Hoe toeristisch! King Cobra en nog wat andere slangen deden wat kunstjes. de presentatrice maakte er een hele show omheen. Walgelijk. Na 10 minuten was de show voor ons afgelopen. Wij liepen weg en werden gevraagd te blijven zitten, wij hadden toch niet het hele programma gezien? Ik gaf aan dat het niet mijn ding was, dat het onnatuurlijk was en wij verder niks meer van de show wilden zien. In het parkje lagen verschillende slangen. Wij mochten een slangetje voelen, een spier met vel erom heen. Toen kwam hij met een python aan. En zo kwam het dat wij nu in het bezit zijn van foto's waar wij allebei een python om ons hebben hangen. Ik kan je zeggen, dat is een grote spier en die beesten zijn sterk. wilden ze ook nog schorpioenen op mijn hand zetten. Dan doe er maar 2 zei ik. 3 was een beetje te veel. Door het drukke verkeer weer met Tuk Tuk terug naar het centrum gegaan en s avondspits gezellig gegeten met Birgit, Mike en Fenne.