Bangkok deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Bangkok deel 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Bangkok deel 2

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

11 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

De koffers zijn alweer gepakt. Terug kijkend over de afgelopen 2 dagen hebben we al weer veel gezien. Gisterochtend zijn we naar de public watertaxi gelopen. Zeker een uur over gedaan. Met de watertaxi zijn we naar the golden palace gegaan. Wat een weelde. Wat een drukte. Het is onvoorstelbaar hoe druk het hier overal is.van daaruit naar Khao San road gelopen. Gezellige straat voor backpackers. Weer heerlijk gegeten. Het eten is hier ontzettend lekker. Met de tuk tuk naar de liggende Boeddha gereden. Je moet zo op je hoede zijn. De chauffeur bleef maar aandringen of hij niet op ons kon wachten. Ze doen alles voor je, maar daarachter schuilt een andere kern van waarheid, dat hebben we al meerdere malen ervaren. A fijn, mooi niet. De liggende Boeddha is enorm en mooi. Overal waar je naar binnen gaat moet je een sarong om, tuurlijk meegenomen vanuit Indonesië. Ook de armen moeten bedekt worden, dus het vestje ook maar in de rugzak gestopt. Nadat we hier uit zijn gekomen, kregen we een gesprek met een man. Hij zorgde ervoor dat wij voor een prikkie met de tuk tuk naar onze volgende en volgende en volgende bestemming werden gebracht. Maar die bestemmingen van hem, waren niet onze bestemmingen. Zo kwam het dus dat wij bij een juwelier werden afgezet, waar wij na 1 minuut al buiten stonden. Wij en sieraden? De chauffeur was erg verbaasd. Hij vertelde ons dat wij naar een tailor werden gebracht. Dat wilden wij natuurlijk ook niet. Hij smeekte ons om daar 10 minuten naar binnen te gaan. Hij kreeg dan een stempel voor benzine als hij klanten bezorgde. Oké, iemand helpen kan geen kwaad. We hebben het er 10 minuten uitgehouden. Henk en een maatpak? Ik in een jurk? Laarzen? Schoenen? Blouses ? Zijden sjaals? Uiteindelijk gaven we het voor gezien. Chauffeur blij. Verder door het drukke verkeer, het zeer drukke stilstaande verkeer, dampend van alle uitlaatgassen. Mijn haren staan gewoon stijf van al die dampen. Eindbestemming van de tuk tuk trip voor ons was MBK shopcenter. Even rust, dacht ik, nadat we iets hadden gedronken, gooide ik het afval in de vuilnisbak. Ik gilde het uit, zo was ik geschrokken. Ineens sprong er een grote rat uit de bak. Diegene die van mij weten hoe erg ik kan schrikken, nou die weten dan ook dat er veel mensen om mij heen mij aankeken. Kan er niks aan doen, maar zoiets heb ik nog nooit gezien. Het winkelcentrum hadden wij zo gezien, weer zoveel mensen. Met de skytrain naar Silom, de wijk waar wij verblijven en waar ook de sexindustrie ergens te zien is. Patpong, de avondmarkten en smalle straatjes. Ben je bekend in Amsterdam, dan weet je al heel wat.
Vandaag met de tuk tuk, afdingen blijft een leuk spelletje, naar China Town geweest. Weer bij ons standpunt moeten blijven. Ze beloven je ergens af te zetten, maar proberen elders. De grootste China Town ter wereld. Het krioelde er van de Chinezen, wat je allemaal aan eten ziet, je kan het zo gek niet bedenken. Die geuren. De mensen hebben een plekje waar ze zich niet kunnen keren, daar zitten ze hele dagen, ze eten op de grond, slapen op de grond en bakken in grote pannen langs de drukke weg. Heerlijk vers fruit kun je er krijgen. Van daaruit naar de Golden Boeddha gelopen en met de metro naar Lumphini park gegaan. Mooi park tussen de wolkenkrabbers. Tussen het drukke verkeer ben je als voetganger ontzettend kwetsbaar. Je steekt over als het kan. Verkeer rijdt links. Stoplichten voor voetgangers zijn zeldzaam in Bangkok. Dus opletten geblazen.
Dit was Bangkok voor ons. Morgen vliegen we om 12.30 naar Chang Mai. De vlucht duurt 1 uur en 15 minuten.

  • 11 Juli 2013 - 21:18

    Pleun:

    Ik dacht al ik hoorde een gil wat op die van jou leek was jij het dus!!!!!!! Ohhhhh ja mam ik zie het alweer helemaal voor me! Jij en schrikken owjee... De tuk tuk geweldig ding ik zie jullie ook al helemaal voor me zitten! GENIET SAMEN!!

  • 11 Juli 2013 - 21:57

    Rob:

    Ik heb mijn eigen kleine ratje hier, die laat me ook eens schrikken... ;) keep up the good work!

  • 12 Juli 2013 - 13:37

    Mike:

    ha thai gangers,

    probeer jullie te mailen, weet niet of het lukt.
    wij zijn rond half 8 op the night market, eten op het overdekte midden deel waar je met
    die couponnetjes moet betalen bij die eet kraampjes.
    wie weet zien we jullie daar?

    mike

  • 17 Juli 2013 - 18:27

    Thijs:

    Hoivakantiegangers,
    Hebben jullie iets mee gekregen van het treinongeluk in Thailand. Volgens de kranten zijn er ook Nederlanders bij betrokken.
    Groet
    Thijs

  • 22 Juli 2013 - 09:50

    Rini V Dalen:

    Hallo Annet.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele gelukkige jaren.
    Hebben met genoegen het reisverslag gelezen en zien uit naar het volgende.

    Groeten aan Henk

    MVG Maria en Rini

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Rondreis door Thailand

Wederom een mooie reis naar het verre oosten!

Recente Reisverslagen:

27 Juli 2013

Krabi dag 7

26 Juli 2013

Krabi dag 6

25 Juli 2013

Krabi dag 5

24 Juli 2013

Krabi dag 4

24 Juli 2013

Krabi dag 3
Henk & Annet

Hoi allemaal! Via deze website kunnen jullie ons volgens tijdens al onze mooie vakantie! Groetjes Henk & Annet

Actief sinds 30 Juni 2012
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 9765

Voorgaande reizen:

18 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Rondreis door Maleisie

07 Juli 2013 - 29 Juli 2013

Rondreis door Thailand

05 Juli 2012 - 02 Augustus 2012

Sumatra, Java & Bali

Landen bezocht: