Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

09 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Hier ons eerste verslag vanuit Bangkok. Zondag zijn we door naar Schiphol gebracht door Janne en Pleun. Van Maud hadden we thuis al verschillende keren afscheid genomen. Om 13.00 waren we op Schiphol en het inchecken was zo gebeurd. Ik een hele map aangemaakt met de gegevens van de vluchten, mooi niet, ook al overbodig. Alles met de computer. Om 16.00 vlogen wij met Egyptair naar Caïro. Daar vlogen wij 3 uur later door naar Bangkok. Veel gesluierde vrouwen zag je daar, heel bijzonder om te zien dat ze volop bellen met de iphone. Heerlijk om gewoon op de grond te gaan zitten, bankjes waren vol, om naar de mensen te kijken. Met een Boeing 777 vlogen we verder. De vlucht duurde nog ruim 9 uur. Henk mocht aan het raam zitten. Naast mij zat niemand. Extra stoel om te slapen. Natuurlijk opgevouwen. Na wederom een warme maaltijd, hebben we zo goed als het kon geslapen tot het ontbijt. Alles bij elkaar is het allemaal mee gevallen, als je bedenkt dat je dan gewoon van thuis tot hotel maar liefst 21 uur onderweg bent. In Bangkok aangekomen was het een drukte van jewelste. Met de metertaxi zijn wij naar het hotel gegaan. Wel weer apart dat ze er altijd langer over doen, het adres was volgens de chauffeur niet goed opgeschreven. Prima hotel in de wijk Silom. Nadat we ons hadden opgefrist, voor zo ver als dat mogelijk was, zijn we vanuit het hotel op pad gegaan. Hier is van alles te zien. Gewoon bij de Mac gegeten, want geen vakantie zonder te starten bij de Mac voor Henk. S Nachts uren wakker gelegen, met als gevolg dat ik om 9.30 wakker schoot. Ontbijten kan maar tot 10 uur. Na ontbijt op pad. Op zoek naar de rivier. Een man wees ons de weg, eindelijk iemand die Engels sprak. Hij zette ons als het ware in een tuk tuk op naar de pier. Ineens zaten we aan een tafel voor kaartjes. Een privé longtail boot. Je moet hier goed pingelen, ze proberen je af te zetten. Ik speel dat spel graag mee. Wil ik in der boot stappen, zeg ik dat lijkt wel Tommy van den Heuvel en Charlotte. Ik erop af en jawel hoor, dat wRen zij. Dus de privé trip over de rivier werd een viertal trip. Tussen het kletsen door toch wat van de omgeving gezin. Ook hier zie je een hoop armoede langs de rivier. Daarna met z'n vieren verder gegaan. Tuurlijk zetten ze je ergens anders af dan er afgesproken is. Heerlijk rondgelopen, terrasje gepikt, chicken curry gegeten en een fish massage gedaan. Als je niet tegen kietelen kan, heb je een probleem. Die visjes voel je echt bijten, maar daarna krijg je toch van die heerlijke voetjes. Verder door naar Khao San Road en Soi Rambo Trie. Gezellige straatjes om te vertoeven. Met de tuk tuk terug naar hotel , het regende zo hard, de chauffeur had haast, druk verkeer, maar weer een ervaring rijker. heerlijke pad Thai gegeten. Morgen weer een dag om naar uit te kijken. Er is hier zoveel te doen, niet haalbaar in onze tijd. Dus we See wel wat we doe. Groetjes van ons

• 09 Juli 2013 - 17:26

Rob:

Een mooi begin! Have fun!

• 09 Juli 2013 - 17:59

Pleun:

ROEKKKKOEEEEEE!!!! Wat fijn om te lezen dat jullie er zijn!! En natuurlijk t al gelijk zo fijn hebben!!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk he mensen kijken op een afstandje.. En wat toevallig dat jullie weer helmonders tegenkomen hihi!! Ik zeg geniet et nog lekker van!!! Ik ga lekker met de zusjes Bqq mmmmm i love u alot!!!!! Dikke kus pleuntje

• 10 Juli 2013 - 09:25

Helen:

fijn om te horen dat jullie het wederom erg naar jullie zin hebben en nog zoooo veeeeel
    te zien krijgen.
    Ik ben nu al benieuwd naar alle verhalen die nog komen.
    Genietse
    groetjes uit Brouwhuis

• 11 Juli 2013 - 11:23

Irma:

Heey.....zie ik hier als afsluiting, 'n heeeeel bekend zinnetje?

lieve groetjes, Irma

• 16 Juli 2013 - 18:26

Pietje:

ha netje,fijn dat jullie het zo goed hebben samen!
    hier gaat alles ok, goed weer dus.....
    lieve groetje pietje
    Goed van mij he dit?????