Monkey forest - Reisverslag uit Ketapang, Indonesië van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Monkey forest - Reisverslag uit Ketapang, Indonesië van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Monkey forest

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

26 Juli 2012 | Indonesië, Ketapang

Uit jullie reacties blijkt dat jullie graag het reisverslag lezen. Dus bij deze een extra verslag. Vanmorgen zijn we een keer wakker geworden zonder wekker. Die heb je hier trouwens ook niet nodig, want al die hanen fungeren hier wel als wekker. Na een heerlijk bad, zijn we naar het restaurant gegaan. We konden kiezen uit 3 soorten ontbijten. Wij kozen het continentaal ontbijt. Geroosterd brood, vers fruit, bananenpannenkoek, koffie en jus d orange. Heerlijk genietend van ontbijt, de warme zon en het adembenemende uitzicht. Rijstvelden, bergen, rivier en schitterende hoge bomen. Om 10 uur met de shuttle naar het centrum gegaan. Midden in het centrum was het een drukte van jewelste. De inwoners van Ubud zijn bezig met de voorbereidingen van de crematie van de koning van Ubud. Het is een en al pracht en praal wat je ziet. Iedereen wordt uitgenodigd om as. Zaterdag afscheid te komen nemen van de koning. Het is een feestelijk gebeuren, de mensen maken er een feest van. Dit om er voor te zorgen dat de ziel dan over kan gaan naar het hiernamaals. Hij kan dan makkelijker afstand nemen van de geliefden hier op aarde. Later hoorden ik dat er om 3 uur een ceremonie zou zijn in het paleis. Dat is natuurlijk wel iets om mee te maken. Dan maar eerst op zoek naar het apenbos. Wat een brutale apen zeg. Henk kreeg al gelijk bezoek van z on beest. Hij zat bij Henk op zijn schouder. Het krioelde er van de apen. Het bos was prachtig, veel jonge aapjes en grote brutale apen. Ik werd al panisch als er een blaadje op me viel. Maar goed, ik heb het overleefd. Later zaten er maar liefst 2 apen op de schouder van Henk. Dit vond hij prachtig, totdat er een van die 2 zijn shag uit zijn broekzak haalde. Tja, en als ze aan zijn shag komen is Henk in alle staten. Na lunch, terug naar het paleis om de ceremonie te bekijken. Je mag naar binnen als je in Balinese stijl gekleed bent. Dus maar weer een sarong kopen. Henk is niet mee naar binnen geweest. Ik dus alleen. Daar zat ik dan, als enige buitenlander. Uiteindelijk heb ik niet veel meer gezien, want op een andere plek was de ceremonie en dat was privé. Zodoende hebben we nu dus 4 sarongs, die we maar als badlaken gaan gebruiken in Sanur. Ze hebben hier ook prachtige sieraden, maar de echte Boeddha to Boeddha armbanden hebben we nog niet gevonden. Weer heerlijk diner gehad, het was zo lekker, dat we driekwart van de mensen die in het restaurant zaten hebben binnengeloodst. Met taxi terug naar hotel gegaan. Morgen om 11 uur vertrekken we naar Blayu. Helaas al onze een na laatste bestemming.

• 26 Juli 2012 - 15:35

Rob:

Zegt deze haan dan ook Roekoe Roekoe? ;) hahaha ooooh heeft de aap Henk zijn shag gejat, dan neem ik aan dat het nu Sateh Monyet is! Deze verhalen zijn absoluut in trek!!!

• 26 Juli 2012 - 21:17

Pleun:

Wauw wauw pap is een dierenvriendddd!!! Ze houden allemaal van jou net zoals ikkk