Lange trippen achter de rug - Reisverslag uit Ketapang, Indonesië van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Lange trippen achter de rug - Reisverslag uit Ketapang, Indonesië van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Lange trippen achter de rug

Door: HenkenAnnetopreis

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

21 Juli 2012 | Indonesië, Ketapang

Vandaag in ketapang nemen we een relax dag. We zitten nu in een prachtig, knus hotel Ketapang Indah genaamd, aan de zee. Vanaf hier nemen we morgen de ferry en steken dan over naar Bali. Dani brengt ons naar Dovina en keert dan weer terug naar Bandung. Mensen uit Java mogen niet rijden in Bali, Dani moet zich dan eerst melden bij de politie. Om ons af te zetten. We hebben de afgelopen 3 dagen gereisd. Het gaat om maar 250 tot 300 kilometer per dag, maar als je nagaat dat je niet meer dan 30 km. Per uur kunt rijden, hebben wij weer heel wat uurtjes gehobbeld. Maar onderweg blijft er van alles te beleven. Na een lunch in Malang bij Toko Oen ( uit de nederlandse tijd ), hier zijn dan ook alleen maar nederlanders, eten is niet om naar huis te schrijven en in Malang stad, waar onze chauffeur tegen een scootertje aanbotste ( alles goed afgelopen ) . Zijn we verder gereden richting Bromo. Onderweg in een dorpje gestopt. Als je uitstapt ben je dan een bezienswaardigheid. Op een afstandje stond een moeder met 4 kinderen te zwaaien naar ons. Ik heb de tas met spullen gepakt, ondertussen staan er meer mensen bij, en wij zijn naar ze toe gelopen. Er was een jongen bij en die wilde mijn tasje hebben, hij was zo blij toen ik het gaf. Het geeft een goed gevoel als je die mensen blij kunt maken. Gisternacht om 2.45 liep de wekker af. Met een jeep zijn we naar de uitkijkpost gebracht om naar de zonsopgang van de Bromo te kijken. Dik aangekleed stonden we na 45 minuten rijden boven hoog in de bergen. Het was een heldere nacht, het leek wel of je de sterren aan kon raken, zo hoog zaten wij. Het was een geweldig gezicht, het was heel mysterieus de zonsopgang. Rond 6 uur verder met de jeep gehobbeld in de bergen, over wat keien, om naar de krater van de vulkaan te gaan. Je kon met paardjes naar boven, maar wij liepen natuurlijk naar boven. Nou het was een hele klim, maar als je boven staat en in de krater kijkt, dan is het kicken. Nadien terug naar hotel en door naar Ketapang.
Heel veel groetjes van ons.

• 23 Juli 2012 - 08:39

Goeie Morgen Annetje:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog een heeeele fijne vakantie gewenst. Geniet ervan. Het ze voorbij.
    Groetjes van die andere van Houtjes uit Helmond

• 21 Juli 2012 - 05:55

Pleun:

Haloootjes voordat ik ga naar indonesie denk dat ik eerst terug ga nr dokter mesters "neus" dadl willen ze ook met mij steeds op de foto HAHA!!! Wat mooi om te lezen en spannend!!! Wat gaat de tijd snel geniet samen!!!! Loveyou

• 21 Juli 2012 - 05:59

Rob:

Weer top verhaal! In huize van Hout nu ook een klein indonesie met een uitgebreid buffet en BBQ... Is Henk nu een ouwe Brom(o) beer? ;) grapje hè geniet ervan! Pleun en ik kunnen niet wachten totdat wij mogen!

• 22 Juli 2012 - 16:37

Peter En Annemarie:

Hebben jullie verhalen gevolgd en gaan nu zelf bijna de deur uit. Maar eerst nog even Annet alvast feliciteren. Dus: Annet, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er net als al jullie andere dagen daar ver weg een mooie, onvergetelijke dag van! Heel veel plezier en geniet van de nieuwe ervaringen! Groetjes en tot ziens in het Helmondse, Peter en Annemarie