Long trip - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu Long trip - Reisverslag uit Kediri, Indonesië van Henk & Annet Hout - WaarBenJij.nu

Long trip

Door: HenkenAnnetopreis

Blijf op de hoogte en volg Henk & Annet

18 Juli 2012 | Indonesië, Kediri

Daar lig ik dan, in bed met de iPad op schoot. Wat een uitkomst, simkaartje in iPad. Overal bereik. Vanochtend liep de wekker weer om 7 uur af. Douchen, ontbijten, we wagen ons nog steeds niet aan een indische rijsttafel op nuchtere maag, de boel weer inpakken en om 9 uur stond onze chauffeur Dani klaar. We gaan van Yogyakarta naar Kediri, een afstand van 300 km. Maar een reistijdnvan wel 7 uren. Gisteravond hebben wij Dani mee uit eten genomen, hij wist wel een leuk plekje. Tussen de locals zaten wij op een matje, in een kleermakerszit, buiten aan een wat je noemt tafel, zonder bestek te eten. Slippers uit voordat je op de mat loopt. Overal staat wel een wastafel, tenminste zo noemen ze het hier ook, maar zien er daar toch anders uit dan wij ze kennen. Heerlijk geslenterd over de mainstreet van Yogyakarta . Wij dachten dat er in Italië veel scooters waren, maar hier zijn ze niet te tellen. De scooter is hier het vervoermiddel bij uitstek. Er zitten hier hele gezinnen op 1 scooter. Denk je in de auto rustig een boek te kunnen lezen, mooi niet, ik kan toch niet zomaar ergens voorbij rijden zonder een foto van weer een voor ons nieuwe situatie vast te leggen. Er is zoveel wat wij niet hebben. De mensen blijven ons maar aanstaren, zeker ook de neus van Henk is erg in trek. Morgen gaan we dus naar Bromo. We lunchen in Malang. Het ligt op een door vulkanen omringde hoogvlakte. Wij lunchen dan bij Toko Oen. Wij zitten nu in een superchique hotel, geef ons maar gewoon een kleinschalig knus hotelletje, past meer bij ons. Tot zover ons verslag van vandaag.

• 18 Juli 2012 - 15:48

Rob:

Hahaha de neus van Henk is in trek, zal Pleun vast waarschuwen dan ;) Annet, je moet bij Toko Oen de roti koekoes eten! Ben benieuwd wat je er van vindt!

• 18 Juli 2012 - 16:05

Pleun:

Ohhhh robbbb butu!!! Wat moooiii om dit te lezen!!! Wauw wauw !!!!!! Aku cinta kue!!

• 18 Juli 2012 - 19:47

Janne:

Hoi jullie daar..
    Geniet maar van jullie luxe hotel ff beetje rusten, lekker opfrissen, lekker eten.
    Veel plezier xXx wes en ikke

• 20 Juli 2012 - 12:03

Ingrid:

Hallo

Hier even een berichtje vanuit Spanje. We hebben het hier goed naar ons zin. Jorden en Britt hebben al vrienden en vriendinnen ontmoet, dus wij hebben ook lekker vakantie. Gewoon lekker niets doen en tja op een camping loop je dan met een toiletrol naar de wc om eens lekker te ....... ha ha. Ook wij hebben even internet wel leuk om elkaar zo te kunnen volgen. Nog veel plezier en ik ga nu mam proberen een mail te sturen,
    Dikke kus van Marcel Ingrid Jorden en Britt vanuit het zeer warme Spanje xxx

• 21 Juli 2012 - 17:48

Yvonne:

Hallo Annet en Henk,

Blijf genieten van jullie geweldige reis.
    Annet, een hele fijne verjaardag morgen. Lang zal ze leven, in de gloria hieperdepiep, hoeraaaaaa.
    Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er samen een mooie dag van.
    Dikke kus van ons